De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de EIZO EV2785-WT op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Martin 05-11-2020

Een geweldig scherm

Geschreven voor: EIZO EV2785-WT

Na 7 maanden turen op een 15 inch laptopscherm (thuiswerken in coronatijd) toch maar besloten dat er wat anders nodig is. Omdat de laptop ook aan vervanging toe was op zoek gegaan naar een alternatief. Uitgekomen bij een nieuwe laptop HP envy in het hogere segment en dit scherm. Per saldo was dit goedkoper dan een goede alles in een computer (Apple IMac 27” of Microsoft Surface Pro) en heb ik meer flexibiliteit. Maar nog veel belangrijker een geweldig strak scherm dat alles en meer te bieden heeft dan waarvoor ik het scherm hoofdzakelijk gebruik. Bij mijn zoektocht wilde ik vooral een rustig en flikkervrij beeld. Ik gebruik het scherm voor thuiswerk en dat is vooral Office , incidenteel wat gis en momenteel veel teams. Dan is 4K UHD lichte overkill. Maar wat mij over de streep haalde is de rust van het beeld, de degelijkheid van het scherm, 5 jaar garantie en het gemak dat dit scherm ook gelijk een dockingstation is voor de laptop. Leuke extra is dat het scherm kan worden gekanteld in portret-stand. Zijn er ook dingen die tegenvallen? Nog niet, maar ik begrijp dat de ingebouwde speakers niet zo goed zijn. Voor mij geen issue. Tot slot, de prijs is stevig, maar ik verwacht dat ik er over tien jaar nog naar kijk en dan is het zijn geld meer dan waard geweest. En vergeleken met een alles in een in het topsegment is de prijs eigenlijk geen issue.

Pluspunten

• Beeldkwaliteit
  • Dockingstation
  • Degelijk
  • 5 jaar garantie

Minpunten

• Voor mij geen